Facebook eksperimentas: kodėl konkursai neveikia?

gegužės 17, 2016

Nemeluosiu, maniau, kad ši tema visiškai išsemta, bet.. labai dažnai sulaukiu klientų prašymų surinkti daugiau nemokamų “laikintojų” konkursais (nes greita ir paprasta). Iš to peršasi išvada: šia tema vis dar reikia šnekėti. O, kad viskas nebūtų grįsta vien mano žodžiais, įvykdėme praktinį eksperimentą.

Facebook puslapių administravimas. Facebook konkursas

Eiga:
Turime tipinę situaciją*: naujas prekinis vardas, naujas FB puslapis, 0 gerbėjų ir didelis noras tapti labiau matomais.
Konkurso laikotarpis: 1 savaitė.
Biudžetas: 10 eur. (kad “pramuštų” pradinį pasiekiamumą)

Pirmojo įspūdžio rezultatai:
konkurso dalyvių kiekis: 344;
pasiekiamumas: daugiau nei 27000;
naujų puslapio patiktukų: 422.

39 tikri dalyviai vs 305 konkursų medžiotojų.

Įsivaizduokime, kad aš esu Donata. Aš – „like ir share“ konkursų medžiotoja. Tam, kad mano šansai laimėti prizą būtų didesni, sukūriau dar bent 10 netikrų profilių (liaud. “botų”). “Botas” atrodo kaip realus žmogus: turi profilio, viršelio, kelias kitas nuotraukas ir net kelis šimtus ar tūkstančius draugų. Tad nuo šiol aš esu ne vien Donata, bet ir “Kęsts nežinau”, “Gabrielė Fab” ir pan.

Donata yra prisijungusi prie konkursų bendruomenės, todėl jai labai paprasta “sumedžioti” vykstančius žaidimus. (Taip, mielieji, konkursų bendruomenės egzistuoja. Keli pavyzdžiai čia, čia ir čia). Tad Donata gavo pranešimą, kad “Nano šuo” vykdo konkursą, ir su visais savo “botais” prisijungė dalyvauti. Tam, kad dar labiau padidintų laimėjimo šansus, Donata ir jos botų armija būtinai palieka ryškiai matomus komentarus:Facebook puslapio administravimas. Botai ir konkursu medziotojos

Kodėl Donata taip daro? Kai kurie žaidimų medžiotojai taip “stumia” laiką, kai kas parduoda laimėtas prekes ir taip papildomai užsidirba, kai kam – tai nemokamų dovanų rojus. Ir priežastys čia nesvarbios. Svarbu suprasti, kad tai – nėra jūsų potencialus klientas, kuriam nuoširdžiai įdomi jūsų produkcija ar paslaugos. Taip pat primenu, kad Facebook riboja organinį pasiekiamumą iki minimumo, tad Jūsų puslapis ką tik tapo neveiksnių profilių vieta.

Paskaičiuokime tikruosius rezultatus: prie puslapio prisijungė 422 gerbėjai. 305 iš jų yra “botai” arba konkursų medžiotojai. Kitaip tariant, 72 proc. Jūsų puslapio gerbėjų neturi jokio realaus su jūsų produkcija susijusio intereso. Konkursas pasibaigia, jūs jau esate pasiryžęs toliau komunikuoti su savo gerbėjais -> patalpinate naują žinutę. Pradžioje Jūsų pranešimą “Facebook”, dėl savo organinio pasiekiamumo ribojimo, parodys max 50 puslapio gerbėjų. Iš jų geriausiu atveju 14 bus tikri fanai. Iš tų 14-os bent keli turėtų paspausti reakcijų mygtuką. Juk jūs norite, kad organinis pasiekiamumas didėtų.. bet… Reakcijų nėra.

Kadangi konkurso pasiekiamumas įprastai milžiniškas, o be jo – santykinai nulinis, konkurso ratą kartojate. Į Jūsų kitą kuriamą turinį niekas nereaguoja, o Jūs niekaip nesuprantate: na kodėl iš 5000 gerbėjų niekas nespaudžia patiktukų, nekomentuoja ir „Facebook“ neatsiperka?

p.s. Yra tam tikri konkursai, kuriuos organizuoti verta. O dabar leiskite sau rinkti fanų bazę kuriai esate įdomūs ir vertingi. Svarbiausia – kokybė, o ne kiekybė! Apie tai – ateityje.

*Labai dėkojame mūsų draugams „Nano Dog“, kurie leido jų “naujai iškeptą“ produkciją panaudoti eksperimentui. Jei susidomėjote, jų žaviuosus buldogus įsigysite čia: www.nano.dog o tikrasis Facebook čia.

Linkėjimai
Laura Domarkė

Susisiekite

Want some drama? Get a quote from us

×
×
×
×
×